پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150253
وام ۱۰۰ ميليوني اشتغال به روستائيان
تاریخ انتشار : 1393/10/30 11:03:00
نمایش : 1149
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور از پرداخت وام اشتغال براي سرمايه گذاري در روستاها تا سقف ۱۰۰ ميايون تومان با سود ۴ تا ۱۲ درصد خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد ابوالفضل رضوي در حاشيه مراسم بازيد از بنياد توسعه کارآفريني گفت: معاونت توسعه روستايي به افرادي که براي برپايي کارگاههاي آموزشي در روستاها اقدام کنند وام با بهره حداکثر ۱۲ درصد مي دهد به شرط آنکه اين کارگاهها در روستاها باقي بماند.

رضوي با بيان اينکه تا دو ماه آينده ، به اين افراد تا صد ميليون تومان از محل صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) پرداخت مي شودگفت اين وام به هر نوع اشتغال در روستاها به صورت فردي يا شرکتهاي سهامي خاص چند نفره تعلق مي گيرد.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور افزود: اگر مردم با مشارکت هم، شرکت سهامي خاص يا تعاوني تشکيل دهند و شغل پايداري را تعريف کنند به آنان وام با کارمزد چهار درصد داده و کارت يارانه آنان به عنوان وثيقه محسوب مي شود.

رضوي درباره مناطق روستايي مرزي گفت: دولت پنج برابر آورده روستائيان در مناطق مرزي وام مي دهد.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور افزود : افراد متقاضي بايد طرحي را مصوب کنند و به تأييد کميته برنامه ريزي شهرستان برسانند و در ادامه پس از تأييد شوراي برنامه ريزي استان، کمتر از دو هفته موفق به دريافت وام مي شوند.

رضوي درباره سقف تسهيلات گفت: سقفي وجود ندارد اگر به صورت مشارکت باشد به اندازه سه برابر وام داده مي شود به شرط آن که حداقل ۵۰۰ خانوار در آن روستا ساکن باشند اما اگر به صورت فردي باشد تا سقف صد ميليون تومان وام داده مي شود.

رضوي افزود اگر به صورت مشارکت چند نفره باشد سي درصد را افراد تأمين مي کنند و ۷۰ درصد نيز دولت وام مي دهد.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور در بخش ديگري از سخنان خود درباره مشکل آب کشاورزي و شرب در روستاها گفت: اين مشکل جدي است و امسال شش هزار روستا مشکل آب شرب و کشاورزي داشتند.

رضوي افزود: بودجه دولت براي رفع اين مشکل در سال آينده در مقايسه با امسال صد درصد رشد داشته است يعني از ۲۰۰ ميليارد تومان به ۴۰۰ ميليارد تومان رسيده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html